![]() |
Mālpils novada domes ERASMUS+ programmas projekts
„Mālpils novada piecu skolu skolotāju un vadības profesionālā pilnveide”
ĪSTENOŠANAS LAIKS: no 2017.gada 1.septembra līdz 2018.gada 31.maijam
PROJEKTA FINANSĒJUMS: 42 400 eiro jeb 100% no Erasmus+ programmas līdzekļiem bez papildus līdzfinansējuma nepieciešamības.
Projekta laikā tiek organizētas 3 skolotāju darba vērošanas programmas un 17 skolotāju kursi sadarbībā ar partneriem Vācijā, Spānijā, Itālijā, Lielbritānijā, Portugālē, Somijā, Slovēnijā, Grieķijā.
1. Paaugstināt Mālpils inovada skolu vadības un pedagoģiskā personāla profesionālās, svešvalodu, IKT un vadības kompetences, nodrošinot profesionālās pilnveides iespējas ārvalstīs;
2. Uzlabot un dažādot projekta dalībnieku metodiskās zināšanas un prasmes tādās jomās kā
DIGITĀLO PRASMJU PILNVEIDE, SVEŠVALODU APGUVE, DARBS AR SKOLĒNIEM AR ĪPAŠĀM VAJADZĪBĀM, SKOLĒNU RADOŠO SPĒJU ATTĪSTĪBA, SKOLU VADĪBAS KAPACITĀTES STIPRINĀŠANA
Projekta ideja tika pārrunāta ar novada skolu vadības personālu, un pirms projekta pieteikuma sagatavošanas visiem Mālpils novada izglītības iestāžu vadītājiem tika izsūtīts e-pasta uzaicinājums iesniegt projekta vadītājai savu skolotāju profesionālās pilnveides vajadzību aprakstu, kā arī informāciju par svešvalodu zināšanu līmeni un iespējām kvalitatīvi piedalīties profesionālās pilnveides pasākumos ārzemēs. Iesniegtie vajadzību apraksti ir pārrunāti ar skolu vadību, un tika nolemts atrast piemērotas mācību aktivitātes visiem skolotājiem, kas tos iesnieguši, kā arī vairākus kursus potenciālajiem dalībniekiem atbilstoši konkrēto skolu vajadzībām.
|
PIEŠĶIRTS FINANSĒJUMS SEKOJOŠIEM KURSIEM |
Norises vieta
|
Dalīb-niekuskaits
|
Mācību dienas, nesk.ceļu
|
|||
|
SVEŠVALODAS |
|
|
|
|||
|
Professional Development for Teachers of English as a Foreign Language |
Londona, Apvienotā Karaliste
|
1
|
5
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=22924
|
|
|
|
|||
|
Intensiv Deutschkurs und CLIL für Lehrer |
Berlīne, Vācija
|
1
|
12
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=32952
|
|
|
|
|||
|
Neue Ressourcen für den Unterricht
|
Piran, Slovēnija
|
1
|
12
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=24311
|
|
|
|
|||
|
English Language & Practical Methodology: Creativity in the Primary Classroom |
Exeter, Apvienotā Karaliste
|
1
|
12
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=23336
|
|
|
|
|||
|
SKOLĒNI AR ĪPAŠĀM VAJADZĪBĀM |
|
|
|
|||
|
Technical and methodological approaches to help students with SEN |
Trikala, Grieķija
|
1
|
5
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=37568 |
|
|
|
|||
|
Art as therapy: self-expression and special needs in art education |
Florence, Itālija
|
1
|
5
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=17952
|
|
|
|
|||
|
1 nedēļas darba vērošana Fritz Felsenstein skolā Vācijā: 2 sk. no 2 skolām, 1.-4. un 5.-11.klasēs. |
Königsbrunn, Vācija
|
2
|
5
|
|||
|
SKOLĒNU RADOŠO SPĒJU ATTĪSTĪBA (2 skolu 2 sk.): |
|
|
|
|||
|
Revealing Contemporary Art
|
Florence, Itālija
|
1
|
5
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=24012 - |
|
|
|
|||
|
Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond |
Florence, Itālija
|
1
|
5
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=22223
|
|
|
|
|||
|
DIGITĀLĀS PRASMES (4 skolu 6 sk-ji: |
|
|
|
|||
|
Teaching Film in Schools
|
Lisabona, Portugāle
|
1
|
7
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=36450
|
|
|
|
|||
|
Audiovisuals and Social Media
|
Barselona, Spānija
|
1
|
12
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=22042
|
|
|
|
|||
|
EUROPEANS SHARING VIEWS - Making sense of the world through multimedia |
Lisabona, Portugāle
|
1
|
5
|
|||
|
http://european-courses.webnode.com/sharingviews/
|
|
|
|
|||
|
ICT and free Web Tools in Education: Another way to Teach and to Learn |
Lisabona, Portugāle
|
1
|
5
|
|||
|
http://european-courses.webnode.com/course-ict/
|
|
|
|
|||
|
1 ned. darba vērošana IES Ruiz de Alda skolā |
San Javier, Spānija
|
1
|
5
|
|||
|
SKOLU VADĪBA |
|
|
|
|||
|
Seeking ExcellenceI Teaching, Learning and Studying |
Hameenlinna Somija
|
1
|
1
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=38694
|
|
|
|
|||
|
Time and stress management
|
Cambridge, Apvienotā Karaliste
|
1
|
12
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=37339 |
|
|
|
|||
|
European project management and design for teachers, headmasters and educators |
Palermo, Itālija
|
1
|
5
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=32713 |
|
|
|
|||
|
Classroom Management Structured Course
|
Lindau, Vācija
|
1
|
5
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=36311
|
|
|
|
|||
|
Parents & Teachers: building bridges
|
Sevilla, Spānija
|
1
|
5
|
|||
|
http://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/catalogue/detail.cfm?sid=30892
|
|
|
|
|||
|
|
|
20
|
|
Aktuālā informācija par projekta īstenošanu
pa tālr. 26114137 vai e-pastā: karte1@inbox.lv
Projekta vadītāja Līvija Mukāne
Projekta pirmajā gadā ir organizēti sekojoši mācību pasākumi ārzemju partnerskolās un kursu rīkotāju organizācijās:
Jeļena Caune (Mālpils novada vidusskola)- kursi Making Sense of the World Through Multimedia Lisabonā, Portugālē, 5 dienas
- “Kursu programmas ietvaros apguvu pamatzināšanas un analizēju teorētiskos pamatus par kultūras, identitātes un teritorijas un vides jēdzieniem, izmantojot multimediju metodes un IKT prasmes, apguvām fotografēšanas un filmēšanas pamatprasmes; izstrādājām kritērijus pedagoģiskā multimediju materiāla veidošanai; dalījāmies pieredzē un izstrādājām projektu ar tīmekļa tīklu palīdzību.
Izstrādājām multimediju pedagoģiskos materiālus.
Kursu laikā iegūtās zināšanas, apgūtās prasmes un pieredze dos iespēju iegūtās zināšanas izmantot multimedijus gan mācību procesa uzlabošanai, gan skolas darba atspoguļošanai, izmantojot dažādākas pieejas un resursus. Tā kā komunikācijas un darba valoda bija angļu valoda, tas ļāva arī pilnveidot svešvalodas runāšanas, lasīšanas un rakstīšanas prasmes.”
Ilze Bērziņa (Mālpils novada vidusskola) – darba vērošana IES Ruiz de Alda skolā, Spānijā, 5 dienas
- “Spānijā San Javier skolā novērotais manam ikdienas darbam sniedz citādu skatījumu uz atsevišķām mācību darba organizācijas atšķirībām un iespējām (mācību metodes, dienas režīms, mācību stundu un brīvā laika sadalījums, darbs ar sociālā riska izglītojamajiem u.c) Tomēr vislielākais iespaids un pieredzei gūtais ir mākslas nodarbībās redzētais, klašu un skolas noformējumā paustās idejas un mākslas cits redzējums un atainojuma paņēmieni. Savā darbā visvairāk pielietošu vizuālajā mākslā un noformējuma ziņā gūtos piemērus un idejas.
Atgriežoties no pieredzes apmaiņas brauciena, sagatavoju četrām klasēm mācību stundu dabas zinībās tieši par Spānijas atrašanās vietu pasaulē, ar to saistītajām īpatnībām, kas tik krasi ir atšķirīgi no mums pierastā. Ieinteresētos kolēģus iepazīstināju ar braucienā redzēto un vērtīgo, noderīgo, aizgūstamo.”
Ingūna Mūsiņa (Mālpils internātpamatskola) – darba vērošanas programma Fritz Felsenstein skolas vidusskolas klašu grupā Koenigsbrunn Vācijā, 5 dienas:
- “Piedalījos matemātikas, datorzinību un vācu valodas stundās. Guvu priekšstatu par asistenta darbu skolēniem ar īpašām vajadzībām, individuālā darba organizēšanu. Interesanti bija tas, ka vispirms tika organizēta teorētiskā stundas daļa - darbs ar jauno informāciju, tad notika praktiskā nodarbība, kurā skolēniem bija iespēja pielietot jaunās zināšanas, izteikt savu viedokli.
Ieguvums turpmākajam darbam - individuālā darba organizēšanas metodes dažāda vecuma bērniem, liekot uzsvaru uz praktisko darbošanos, kā arī vācu valodas zināšanu pilnveidošana.”
Malda Čelnova (Mālpils PII “Māllēpīte”) – darba vērošanas programma Fritz Felsenstein skolas sākumskolas klašu grupā Koenigsbrunn Vācijā, 5 dienas:
- “Atrodoties Fritz Felsenstein Schule Vācijā,Kēnigsbrunnā, piedalījos darba vērošanā 1.klasē un pirmsskolas vecuma bērnu dienas aktivitāšu organizēšanā.
Ļoti interesanti bija vērot jauno pedagogu metodes īpašo vajadzību bērnu integrēšanā kopīgajā vidē un darbībās. Liela loma praktikantu - asistentu dalībai stundu un nodarbību organižēšanā, akcentu liekot bērnu patstāvīgajai darbībai, sava darba pašanalīzei.
Darba organizēšanas pirmsskolas vecumam '' Meža bērnudārzā '' vērošana bija īpaši lietderīga,tā sasaucās ar mūsu jaunā mācību satura ieviešanu, kas balstīts uz kompetencēm. Šajā gadījumā brīvā meža teritorijā, dabā, bērni patstāvīgi vēroja, kas notiek apkārt, pētīja, sprieda, strīdējās, kamēr paši nonāca pie rezultāta. Nepierasti, ka tajā visā maz iesaistījās pedagogs, pārsvarā tikai vēroja no malas, reizēm uzdodot kādu uzvedinošu jautājumu.
Arī mums jāsāk pie tā pierast, ka pedagogs visu uztic bērniem pašiem, atstājot sev konsultanta, eksperta lomu. To arī nodošu saviem iestādes pedagogiem kā ideju, motivāciju un piemēru turpmākajā darbā.”
Līva Undzenko (Mālpils internātpamatskola)- kursi Parents & Teachers: building bridges- Seviļā, Spānijā, 5 dienas.
- Kursu ietvaros iepazinos ar dažādiem vecāku tipiem un kā atrast labāko pieeju ar katru no tiem, lai rastos jēgpilna komunikācija. Tā kā tika analizēti katra skolotāja individuālie situāciju piemēri, būs iespējams vieglāk to realizēt dzīvē, izmantojot apgūtos nevardarbīgās komunikācijas soļus kā pamatu sadarbībā ar vecākiem. Izspēlējot arī dažādas biežāk sastopamās komunikācijas kļūdas, bija iespējams mācīties, kā no tā izvairīties ne tikai sarunās ar vecākiem, bet arī ar skolēniem vai kolēģiem .
Daiga Lāce (Mālpils novada vidusskola) – kursi Audiovisuals and Social Media Barselonā, Spānijā, 12 dienas
Andija Kaizere (Mālpils novada vidusskola) kursi English Language & Practical Methodology: Creativity in the Primary Classroom -Exeter, UK, 12 dienas
Daila Klintsone (Mālpils novada vidusskola) kursi CLIL für Lehrer Berlīnē, Vācijā, 12 dienas.
Valda Zviedre (Mālpils novada vidusskola) –kursi ICT and free Web Tools in Education: Another way to Teach and to Learn – Lisabonā, Portugālē, 5 dienas.
Lolita Bērziņa (Mālpils PII “Māllēpīte”) – kursi INCLUSIVE EDUCATION: TACKLING WITH CLASSROOM DIVERSITY AND EARLY SCHOOL LEAVING, Piraeus, Grieķijā, 5 dienas
2018./2019.mācību gadā notiks vēl desmit mācību mobilitātes.
